U svakom zlu ima nešto dobro - istina ili mit?

25.06.2020
Šejla Čavčić

U svakom zlu ima nešto dobro - istina ili mit?

Rad pristigao na konkurs za nagradu Šukrija Pandžo 2020.

U proteklom periodu nažalost svi smo bili primorani biti svjedoci situacije koju je uzrokovala pandemija COVID-19. U tom svom periodu raznih dešavanja većina nas srednjoškolaca je našlo smiraj upravo uz online školu, naš razred i profesore koji smo se, iako udaljeni jedni od drugih uvijek držali i bodrili skupa. Prije samog opisivanja iskustva koje sam stekla na online nastavi moram napomenuti da bi ta iskustva bila vjerovatno mnogo ljepša da se nisu odigrala pod okolnostima surove bolesti i napomenuti da su ti uvjeti u potpunosti drugačiji u redovnom pohađanju nastave.

Ono što je ostalo isto tokom svih dosta burnih dešavanja smo mi. To što smo stavljeni pod okove virusa nije nas spriječilo da ostanemo dostojni sebe, svojih principa, i prije svega da se dokažemo na svim poljima kao ljudi. Online nastava za mene je predstavljala sistem koji nam je omogućio i dodatno nadograđivanje kvaliteta i stvaranje novih znanja. Moji prijatelji iz razreda su po ko zna koji put dokazali da su zaista oni pravi i da su uvijek spremni pomoći. Moj odnos prema svojim obavezama se bez obzira na način izvođenja nastave nije promjenio. Mnogo je bilo lakše rasporediti svoje obaveze s principom izvođenja online nastave, ali primarni cilj zbog kojeg i svi pohađamo školu, a to je prvenstveno sticanje znanja je ostao isti. Smatram da smo svi trebali iskoristiti um za postizanje tog cilja, jer se sutra nećemo sjećati kako smo pohađali nastavu, već onog naučenog koje zauvijek ostaje. Moji profesori koji čine sve da ulažu u naše znanje, svoje načine tokom objašnjavanja lekcija nisu promijenili, jedina razlika za nas učenike je što bih umjesto slušanja njihovih rječi imali priliku gledati prezentacije, koje su napravljene tako da objasne lekcije jako kvalitetno za sve one koje su željeli nešto naučiti. Moram priznati da zabrana izlaska mlađim od 18 godina jeste promjenila moj život zato što i sama spadam u tu skupinu, ali ne na gore već na bolje. Imala sam priliku razmisliti o onome što ja želim, stvoriti isključivo vlastite stavove bez nametanja onih svakodnevnih koji dolaze uglavnom od društva i većine. Ti stavovi su svakako doveli do promjene o viđenju same sebe i svakako doprinjeli pozitivnoj promjeni mene kao ličnosti. Na kraju našeg kratkog "putovanja" online školom uočili smo i mnoge pozitivne ali i negativne strane koje ono nudi. Za početak osvrnut ću se na one pozitivne koje su i brojnije od negativnih. Glavna prednost je smatram to što nismo ograničeni nametnutim rasporedom koji sastavlja neko drugi, već smo imali priliku napraviti svoj vlastiti raspored i svoje školske obaveze uklopiti u svakodnevne životne aktivnosti. Mana je ovog što mi najbolje poznajemo sebe i mnogima vjerovatno umjesto da ta činjenica olakša izvršavanje nametnutih obaveza ona još više oteža na način da više vremena provodimo radeći ono što volimo ili jednostavno odmarajući, te umjesto lakšeg obavljanja obaveza upotpunosti ih zanemarujemo. Ono što je još prednost jeste činjenica da se radi o nastavi koja se sprovodi putem interneta, prednost toga je što koristimo internet i uopšte tehnologiju koja na neki način željeli to mi ili ne čini našu budućnost. Jedna od mana interneta jeste to što je dosta nepouzdan, često se desi da se konekcija „izgubi“, a kada smo vremenski ograničeni to većini nas predstavlja problem pa su npr. testovi koje smo radili, za mene lično bili mnogo stresniji od onih na redovnoj nastavi. Za vrijeme rađenja upravo tih testova imamo priliku stvoriti sebi atmosferu u kojoj volimo boraviti, naš razred i puna učionica tokom redovnog pohađanja nastave zna mnoge dekoncetrisati tako da je ovo prilika da nađemo način uz koji je naša koncentracija na najvišem nivou. S obzirom da je našu „učionicu" tokom online nastave predstavljao naš računar svi smo bili samo na „klik“ od svog ponuđenog znanja, što na redovnoj nastavi nije tako i šta više mobiteli su zabranjeni zato što većini služe kao vid dekocentracije (igranje igrica, društvene mreže), a ne prilika da se bolje upoznaju sa datom oblasti i prošire svoje znanje. Istraživački radovi koje smo radili kao zadatke za online su mnogo pomogli u proširivanju mog znanja i za mene predstavljaju mnogo zabavniji i kreativniji način od običnog učenja već pripremljenog materijala od strane profesora što je svakako prednost.

Online nastava, uprkos što se nažalost odigrala u teškim uvjetima ne čini ružno iskustvo upravo zbog svega navedenog. Za mene predstavlja divno iskustvo i to što nam je bilo svima omogućeno da prisustvujemo nastavi i za vrijeme onako loših uvjeta. Mi bi smo sve naučeno sigurno kasnije nadoknadili, međutim vrijeme je novac! Upravo zbog toga ga svi trebamo pametno raspodijeliti u svrhu građenja sebe kao osobe a to ćemo učiniti isključivo stjecanjem znanja koje nam niko nikada ne može oduzeti. Na kraju iznošenja svih subjektivnih i objektivnih činjenica, prednosti i mana mogu zaključiti da online nastava kao jedan sistem odlično fukcioniše, i dodati da uporedno gledano sa redovnom nastavom u normalnim uvjetima moj izbor bi definitivno bila online nastava. U svakom zlu ima neko dobro, rečenica koja je definitivno istinita i vrlo jasno opisuje odvijanje online nastave u doba zla zvano korona virus.