Pandemija corona virusa otvorila je nove vidike, ali i podsjetila na stara pravila gledamo li odgojno-obrazovni proces. Postoji izreka da je pola posla u dobroj pripremi, online-nastava nije izuzetak toga. Mišljenja sam da se uvođenju iste pristupilo ishitreno, bez dovoljne pripremljenosti nastavnika, a posebice roditelja i učenika. Krenulo se grlom u jagode, ostavljajući nastavnicima i školama da se sami dovijavaju. Stoga se pojavilo šarenilo pristupa, raznorazne platforme, aplikacije... u konačnici zbunjenost svih sudionika online- nastave. Neke dvije sedmice, po mom mišljenju, trebalo je dati raspusta učenicima na početku pandemija, a u tom periodu kvalitetno pripremiti nastavni kadar i škole. Tako bi se izbjeglo nepotrebno šarenilo i nastavnici bi jasno znali na koji način online nastavu učiniti intresantnom, prihvatljivom... Generalno zamjeram što se online nastava pretvorila u zadaće i to svakodnevne;brojne;obimne. Obzirom da je situacija takva kakva je bila izostala je empatija prema učenicima koji su zatvoreni u kuće, lišeni svakodnevnih radosti primjerenih njihovom uzrastu. Online-nastava je kod učenika dočekana sa izrekom da ovo što prije prođe. To jasno govori o učeničkom, a vjerujem roditeljskom i nastavničkom doživljaju iste. Vjerujem da je bilo mnogo nastavnika koji su ulagali maksimalan napor da nastavne sadržaje što kvalitetnije prenesu učenicma, iskrene čestitke. Nažalost, kako je vrijeme prolazilo i oni se potrošili, a učenici i roditelji ostali zatrpani obimnom građom koju valja usvojiti. Malo je bilo časova ponavljanja, vježbanja, utvrđivanja što je sastavni dio procesa redovne nastave. Taj segment je izostao u online- nastavi. Zahvaljijem se nastavnicima koji su u online nastavu unijeli odgojne, motivacione elemente, jer su oni presudni u ovakvoj situaciji, pa i nastavnom procesu. Posebno zahvalu iskazujem nastavnicima koji su znali ohrabriti, nasmijati i podijeliti vlastita iskustva kako se nositi sa novonastalom situacijom. Počesto su to bili razrednici ili nastavnici koji su znali da nikakva nastava nema efekta bez motivisanog učenika. Online-nastava nam je otvorila oči da su savremene tehnologije i njihova primjena neminovnost, te da je vladanje njima, danas, elementarna pismenost. S te strane online nastava je kod svih sudionika:nastavnk, učenik roditelj probudila želju za dubljim i boljim poznavanjem njihova korištenja. Neko će reći da je to nastava budućnosi, a njena primjena neophodna zbog ovakvih i sličnih situacija. Zasigurno da je živa riječ nastavnika, učionica, cijeli školski ambijent nezamjenjiv. Za sve nas bilo je to sasvim novo iskustvo iz kojeg se trebaju izvući smjernici za budućnost. Sve kazano je onako na prvu iz ugla roditelja dva osnovca, nastavnika i razrednika.