Iz ugla ili iz ćoška (moj pogled na školu)

26.01.2023
Lamija Pipo

Iz ugla ili iz ćoška (moj pogled na školu)

Rad pristigao na konkurs Iz ugla ili ćoška: moj pogled na učionicu

Učionica je mjesto gdje se svakodnevno odvijaju važni trenuci u našem životu. To je mjesto gdje se susrećemo sa svojim prijateljima, gdje se susrećemo sa našim mentorima i gdje se susrećemo sa našim ciljevima.

Iz ugla ili iz ćoška, naš pogled na učionicu je svaki put potpuno jedinstven i svaki put nam otkriva nove detalje i perspektive. Kao da gledamo kroz različite prozore, svaki pogled nam pruža drugačiju sliku.

Iz ugla, učionica je poput scenografije na kojoj se svakodnevno odvijaju predstave. Ona je poput pozornice na kojoj se igraju različiti likovi, svaki sa svojom ulogom i svaki sa svojim ciljem. Iz ugla, učionica je poput teatra u kojem se svakodnevno odvijaju životne priče.

Ona je poput filma u kojem svaki dan donosi novu radnju i nove emocije.

Iz ćoška, učionica je poput laboratorije u kojoj se svakodnevno proučavaju različiti fenomeni. Ona je poput radionice u kojoj se svakodnevno izrađuju novi proizvodi. Iz ćoška, učionica je poput biblioteke u kojoj se svakodnevno čitaju različiti tekstovi i u kojoj se svakodnevno pronalaze nova saznanja.

Bez obzira na to iz kojeg ugla ili iz kojeg ćoška gledamo na učionicu, ona je uvijek mjesto puno života i dinamike. Ona je mjesto susreta i razmjene. Ona je mjesto rada i učenja. Ona je mjesto gdje se svakodnevno kreiraju nova saznanja i gdje se svakodnevno stvaraju nove priče. Učionica je mjesto gdje se svakodnevno otkrivaju novi svjetovi i gdje se svakodnevno stvaraju novi ciljevi. Ali jedna stvar koja stvara problem u školama je nedostatak ambicije.

Ambicija je važan faktor u motivaciji i uspjehu, a nedostatak ambicije može dovesti do manjka interesa i motivacije u učenju, što može dovesti do slabijih rezultata u školi.

Postoji više razloga zbog kojih se kod djece javlja nedostatak ambicije. Jedan od glavnih razloga je nedostatak pozitivne podrške i motivacije od roditelja i učitelja. Ako djeca ne dobivaju dovoljno pozitivne podrške, oni mogu osjećati da su neuspješni i nevažni, što može dovesti do gubitka ambicije.

Drugi razlog može biti prevelika fokusiranost na kratkoročne ciljeve, poput dobivanja visokih ocjena, umjesto na dugoročne ciljeve, kao što je stjecanje vještina i znanja neophodnih za budućnost. Ako djeca ne vide smisao u onome što rade, oni mogu gubiti interes i ambiciju.

Također, nedostatak izazova i prilika za rast i razvoj također može dovesti do nedostatka ambicije. Ako djeca ne osjećaju da se njihove sposobnosti i interesi razvijaju, oni mogu osjećati da nema smisla u učenju i radu.

Da bi se riješio ovaj problem, potrebno je da roditelji, učitelji i školske administracije rade zajedno kako bi se osiguralo da djeca dobiju potrebnu podršku i motivaciju. To bi uključivalo pružanje pozitivne povratne informacije, fokusiranje na dugoročne ciljeve, osiguravanje izazova i prilika za rast i razvoj, te stvaranje okruženja u kojem će djeca osjećati da su važna i da su njihove sposobnosti i interesi važni.

Pandemija COVID-19 imala je veliki utjecaj na učenike širom svijeta, a samo jedna od tih negativnih posljedica koja se pojavila jest nedostatak ambicije kod djece. Djeca su se suočila sa izazovima kao što su odsustvo socijalizacije sa vršnjacima, odsustvo fizičkog prisustva u školi, te otežan rad u udaljenom nastavnom okruženju. Sve ovo je dovelo do pada motivacije i interesa u učenju, što je rezultiralo nedostatkom ambicije kod djece.

Jedan od glavnih razloga nedostatka ambicije kod djece u doba pandemije jeste nedostatak socijalne interakcije sa vršnjacima. Djeca su se suočila sa izolacijom i odsustvom fizičkog prisustva u školi, što je dovelo do gubitka kontakta sa vršnjacima i smanjenja socijalne podrške.

Također, rad u udaljenom okruženju je doveo do povećanja zamora i napornog rada za djecu i roditelje. Djeca su se suočila sa tehničkim problemima i poteškoćama u radu sa online nastavom, što je dovelo do smanjenja motivacije i interesa u učenju. Ali sve se to može promjeniti u budućnosti.

Budućnost obrazovanja je puna mogućnosti i promjena. S tehnologijom koja se brzo razvija i svijet koji se stalno mijenja, obrazovanje mora pratiti te promjene kako bi osiguralo da se ljudi pripremaju za sve izazove koji ih čekaju u budućnosti.

Online učenje i virtuelna okruženja postaju sve popularniji kao način poboljšanja iskustva učenja. Ovi alati omogućuju ljudima da uče od bilo kuda i u bilo koje vrijeme, što je posebno korisno za one koji žele nastaviti sa školovanjem ili se prilagoditi novom poslu, a nemaju vremena za redovno boravak u školi.

Personalizirano učenje je još jedna tehnologija koja će se sve više koristiti u budućnosti. Ova metoda omogućuje pojedincima da prilagode svoj ritam i stil učenja, što povećava šanse za uspjeh. Alati za automatizaciju i analitiku podataka također će biti korišteni kako bi se poboljšala prilagodba i efikasnost obrazovanja, pomažući učiteljima da bolje razumiju potrebe svakog pojedinca i prilagode nastavni plan i program.

Međutim, važno je zadržati ljudsku interakciju i mentorsku podršku u procesu učenja. Uključivanje zajednice i suradnja s poslodavcima također će biti važno kako bi se osiguralo da se obrazovanje prilagođava potrebama rada. To će osigurati da se mladim ljudima pruži prilika da se pripreme za poslove koji će biti potrebni u budućnosti.

Sve više se koriste i kreativne metode učenja, kao što su radionice, projekti, i rad u timovima. Ove metode omogućuju učenicima da uče kroz iskustva i da razviju svoje vještine u kreativnom razmišljanju, kritičkom razmišljanju i rješavanju problema, što su važne vještine za uspjeh u svijetu rada.

Moja vizija škole za svoju djecu i unuke je jedna koja je puna svjetlosti, radosti i otkrića. Želim da se moja djeca i unuci osjećaju kao da su dio velike obitelji, gdje su svaki dan pozdravljeni s osmijehom i podrškom. Želim da škola bude mjesto gdje će se moja djeca i unuci osjećati slobodno da iskažu svoje talente i interese, gdje će se razvijati kreativnost i rad u timu.

Vizioniram školu koja će se temeljiti na personaliziranom učenju, gdje će se svaki učenik moći prilagoditi svom ritmu i stilu učenja. Ova metoda će omogućiti mojoj djeci i unucima da se osjećaju sigurno i da izvlače maksimum iz svakog iskustva učenja. Osim toga, alati za automatizaciju i analitiku podataka će biti korišteni kako bi se poboljšala prilagodba i efikasnost obrazovanja, pomažući učiteljima da bolje razumiju potrebe svakog pojedinca i prilagode nastavni plan i program.

Vizioniram školu koja će se temeljiti na suradnji s poslodavcima i zajednicom, tako da će se moja djeca i unuci moći pripremiti za poslove koji će biti potrebni u budućnosti. Osim toga, škola će biti otvorena prema svijetu i različitostima, gdje će se učiti o različitim kulturama i svjetonazorima, te se stvarati razumijevanje i poštovanje prema drugima.

Sve u svemu, želim da škola moje djece i unuka bude mjesto gdje će se učiti, rasti i razvijati, gdje će se stvarati prilike za uspjeh i gdje će se stvarati pozitivna i podržavajuća atmosfera. Želim da to bude mjesto gdje će se moja djeca i unuci rado vraćati svaki dan, i gdje će se osjećati kao da su dio velike obitelji.