U nekim mjestima u SAD-u prelazak sa normalne nastave na online učenje jednostavan je jer svi đaci imaju internet kod kuće, na raspolaganju im je kompjuter, ali i nastavnice koje znaju kako dizajnirati online časove, a u školi su već naučili kako koristiti online resurse za učenje.
Ali, činjenica je da je broj takvih škola jako mali – većina škola u SAD-u apsolutno je nespremna za online učenje. Internet konekcija kod kuće samo je vrh ledenog brijega ogromne krize i nedostatka jednakosti kada je u pitanju školstvo u tom dijelu svijeta.
Ljudi misle da se radi tek o posjedovanju kutija i kablova, ali za online nastavu je potrebno mnogo više od toga, objašnjava Beth Holland, direktorica za digitalnu jednakost i ruralne projekte Konzorcija za umrežavanje škola. Ona nije optimistica kada se radi o prelasku na online nastavu u doba pandemije.
Rezultati istraživanja Pew centra pokazuju da u SAD-u samo 56% stanovništva koje zarađuje manje od 30 hiljada dolara godišnje (53.030 KM) ima broadband (širokopojasni ili brzi) internet u kući, a 17% odraslih koristi internet tek preko mobilnih telefona, što znači da djeca moraju čitati, pisati, istraživati i raditi testove na majušnim ekranima i još manjim tastaturama. Međutim, Beth Holland smatra da pristup internetu nije jedini problem, jer je za učenje na daljinu potreban nastavnički kadar koji zna kako kreirati i predavati online lekcije, a da đacima treba digitalna pismenost kako bi ih pratili.
Ovo je problematično posebno u slučaju mlađih osnovnoškolaca koji nisu razvili vještine samostalnog učenja i nemaju kapacitet da se koncentriraju, niti društveno-emotivnu zrelost koja je potrebna za virtualni svijet učenja. Ona smatra da i mnogi srednjoškolci imaju iste probleme i da im se, osim toga, u mnogim domovima daje zadatak da brinu o mlađoj djeci, odnosno drugi kućni poslovi, pa nemaju previše vremena za mir i koncentraciju.
Zaboravljamo i da ne možemo od đaka očekivati da sjede pred ekranima sedam sati dnevno, kao što je slučaj s redovnom nastavom, upozorava Beth Holland.
S druge strane, edukatorice nisu sasvim sigurne da će online učenje smanjiti utjecaj gubitka nastave. Mnoge se pitaju da li će se ono uopće moći prilagoditi, recimo, đacima sa poteškoćama u učenju. Također se pozivaju na studiju iz Indiane, gdje je dokazano da je virtualna nastava mnogo manje efikasna nego tradicionalna.
Ukoliko već ne postoje neke osnove za organiziranje nastave na ovaj način, onda se zavaravamo kada mislimo da ćemo bezbolno preći na online nastavu, kaže Doug Levin, konsultant za obrazovnu tehnologiju. Naglašava da je potrebno mnogo vremena i treninga kako bi online nastava bila uspješna.
Izvori:
The Hechinger Report: Coronavirus is poised to inflame inequality in schools