Priprema (pozor) za pregled, sad!

Nusret Ahmetović

02.04.2024
IMG 8330
Foto: Omnibus
Kvaritmetika Nusreta Ahmetovića 03

Priprema (pozor) za pregled, sad!

Preračun pedagoških standarda i normativa na sistemsku korupciju.

Najmanji fond časova u nastavi imaju nastavnici razredne nastave, a on iznosi 15,17 časova sedmično u prosjeku, ili tri časa dnevno. Drugi po redu su nastavnici B/H/S jezika i književnosti, a oni imaju 18 časova sedmično ili 3,6 časova dnevno. Treći su nastavnici stranih jezika i matematike koji imaju po 19 časova sedmično ili 3,8 časova dnevno.

Puna norma za nastavnika je 40 sati. Gdje ovi nastavnici naberu ostatak?

Jedan od radnih zadataka u okviru norme je pregled pismenih zadataka.

Broj sati za ovaj posao dodjeljuje se srazmjerno količini teksta koji učenici napišu u tim svojim pismenim radovima, pa su tako za nastavnike B/H/S jezika plaćena tri sata za pregled pismenih vježbi + jedan i po sat pripreme za pregled J. Nastavnici stranih jezika imaju lakši posao jer djeca manje pišu, kad i ako pišu na stranim jezicima, pa su zato manje plaćeni (samo dva sata za pregled + jedan sat za pripremu za pregled pismene vježbe). Nastavnici matematike čitaju brojeve koje je, naravno, lakše čitati, pa zato imaju samo dva sata za pismene provjere + jedan sat za pripremu za pregled pismenih provjera.

Zaključak:

Nastavnici B/H/S jezika i književnosti imaju 4,5 sati sedmično za pregled pismenih vježbi. Školska godina traje 37 sedmica, pa ako to pomnožimo sa 4,5 sati dobićemo rezultat od 166,5 sati (cijela plaća). Postavlja se pitanje koliko je to pismenih provjera? Po programu su dvije u polugodištu, odnosno četiri za godinu. Ako nastavnik predaje u pet odjeljenja, tek sad uočavamo da je broj učenika odjeljenja jako važan.

Objasnit ću to primjerima.

1. Nastavnik B/H/S jezika i književnosti predaje u pet odjeljenja po standardima iz '87 – svako odjeljenje broji po 36 učenika. 4 x 5 x 36 = 720

2. Nastavnica B/H/S jezika i književnosti predaje u pet odjeljenja po standardima iz '07 – svako odjeljenje broji po 32 učenika. 4 x 5 x 32 = 640

3. Nastavnik B/H/S jezika i književnosti predaje u pet odjeljenja po standardima iz '07 – svako odjeljenje broji po 18 učenika. 4 x 5 x 18 = 360

4. Nastavnica B/H/S jezika i književnosti predaje u pet odjeljenja po standardima iz '23 – svako odjeljenje broji po 13 učenika. 4 x 5 x 13 = 260

Dakle, nastavnik maternjeg jezika nekad je pregledao 720 pismenih vježbi i za taj posao bio plaćen 4,5 sati sedmično, a danas radi duplo manje, a plaćen je isto 4,5 sati, a prijedlog je da radi tri puta manje i da dobije opet isto.

Čitalac kome nisu bliske teme iz školskih zbornica može na osnovu ove moje kvaritmetike shvatiti da postoji tendencija izlaska ususret nastavnicima maternjeg jezika, koji čine školsku većinu o kojoj sam pisao. Ta tendencija može biti način da se iskaže poštovanje prema prosvjetnom pozivu: ne možemo vas platiti više, ali vam možemo dati da za isti novac radite manje. To bi bio ok pristup, kada bi se primjenjivao:

a. na sve nastavnike, i

b. na sve ostale budžetske radnike, čiji se učinak definiše normativima.

Na ovo pitanje vratiću se na kraju svog matematičkog serijala.

U sljedećoj epizodi Sekcije u međusmjeni izračunaćemo zašto se poštenje u prosvjeti ne isplati.

Najnovije

 
Тродуално финансирање образовања и ступидуалног одгоја
Nusret Ahmetović
20.12.2024
Знање се може и дијелити и красти, али не и ускраћивати
Nusret Ahmetović
13.12.2024
Исходи су мртви, живјели протести
Nusret Ahmetović
06.12.2024
Аналогно-дигитални одгој и образовање
Nusret Ahmetović
29.11.2024
Учинковитост образовања
Nusret Ahmetović
22.11.2024
Одгојно-образовни банкрот
Nusret Ahmetović
14.11.2024
Просвјетари бацају, ученици дојављују...
Nusret Ahmetović
31.10.2024
Плонижење, четврти такт, базни распар, киселина и брзина
Nusret Ahmetović
25.10.2024
Пландемија, трећи акт
Nusret Ahmetović
17.10.2024
Плаништавање, такт други
Nusret Ahmetović
11.10.2024
Плаништарење, први детаљ
Nusret Ahmetović
04.10.2024
ГПРШ
Nusret Ahmetović
26.09.2024
Да нам живи, живи израда
Nusret Ahmetović
20.09.2024
Суперишка исходи
Nusret Ahmetović
17.09.2024
Лаж се законом не кажњава, треба се опорезовати!
Nusret Ahmetović
06.09.2024
Арена за трговину радничким интересима
Nusret Ahmetović
02.09.2024
Курикулум пророка
Nusret Ahmetović
30.08.2024
Kukurikulum revolucija
Nusret Ahmetović
28.06.2024
EMIS je i alat i oruđe i oružje
Nusret Ahmetović
21.06.2024
Učiteljica na ispitu nezrelosti
Nusret Ahmetović
14.06.2024
380 dana godišnje
Nusret Ahmetović
07.06.2024
Zašto je propao i SMET
Nusret Ahmetović
31.05.2024
Isti posao – isto radno vrijeme
Nusret Ahmetović
24.05.2024
Situacija&frustracija
Nusret Ahmetović
17.05.2024
Pad sivrikata?
Nusret Ahmetović
10.05.2024
Kakve stimulacije, takve renovacije
Nusret Ahmetović
26.04.2024
Zakidanje na usavršavanju
Nusret Ahmetović
22.04.2024
Od dva mjeseca do nekoliko minuta
Nusret Ahmetović
19.04.2024
Oduševljen sam, iako ne kontam
Nusret Ahmetović
15.04.2024
Teorija sarme
Nusret Ahmetović
12.04.2024
Crno je iza roze naočala
Fontoplumo
10.04.2024
Zakon i debele burgije
Nusret Ahmetović
08.04.2024
Sekcije u međusmjeni
Nusret Ahmetović
05.04.2024
Množenje s nulom
Nusret Ahmetović
30.03.2024
Fušnote
Nusret Ahmetović
27.03.2024
Samo u BiH, ali malo izvan, a cijena prava sitnica
Fontoplumo
25.03.2024
3C + 4S = 0
Fontoplumo
07.02.2024
Za sada caruje dosada
Fontoplumo
06.02.2024
Ko je pozicija, a ko opozicija u zbornici
Nusret Ahmetović
02.02.2024
Formativno, sumativno, uzaludno ili praćenje, vrednovanje i ocjenjivanje
Fontoplumo
12.01.2024
Deseti krug Danteovog Pakla
Fontoplumo
19.12.2023
U neobranom grožđu
Školegijum redakcija
14.12.2023