Carlos Polanco je student koji je do prije nekoliko sedmica živio u studentskom domu, išao na predavanja i brinuo o tome kako dobiti dobre ocjene i kako će mu život izgledati nakon diplomiranja. Danas se nalazi u svom rodnom gradu, živi s porodicom u kući, školuje svoju dvanaestogodišnju sestru, obavlja kućne poslove i brine se kako će njihovi rođaci u Dominikanskoj Republici preživjeti pandemiju.
Bilo bi odlično kada bih se mogao fokusirati na fakultet, ali previše ljudi u ovom trenutku zavisi od mene, kaže on.
Carlos je jedan od studenata koji pokušavaju vršiti pritisak na fakultete da tokom pandemije ukinu ocjene. Smatra da su online časovi neadekvatna zamjena za predavanja i da će posljedice pandemije najjače utjecati na studente sa najmanje resursa. U proteklih nekoliko dana moglo se vidjeti kako mnogi američki univerziteti, kao što su Ohio State, Columbia ili Carnegie Mellon, usvajaju sistem bez ocjena, što se nije desilo još od prekida nastave zbog protesta povodom rata u Vijetnamu krajem šezdesetih godina. Neki univerziteti još uvijek nude opciju ocjenjivanja za studente koji to žele, dok su je drugi totalno ukinuli. Međutim, mnogi studenti traže opciju univerzalnog prolaza, odnosno ukidanja opcije da dobiju ocjenu nedovoljan bez obzira na njihove rezultate ili mogućnost slušanja predavanja preko interneta.
Činjenica je da će biti osoba koje neće položiti ispite, koje neće završiti semestar niti diplomirati na vrijeme. Ali, isto tako znamo da će najranjivija grupa među studentima najteže osjetiti posljedice nemogućnosti da diplomira ili položi ispite, dodaje Carlos Polanco.
S druge strane imamo fakultete i studentice koje smatraju da nije pravedno svima dati iste ocjene, te da bi zbog toga neki predmeti izgubili na značaju. Moguće je nastaviti s napornim radom čak i kada vam se svijet okrene naopačke, kažu one.
Ocjene su od posebne važnosti za one studentice i studente završnih godina na fakultetima koji namjeravaju upisati pravni, medicinski ili poslovni fakultet jer smatraju da im ocjena dovoljan neće donijeti željeni prosjek.
Na univerzitetu California u Los Angelesu, nakon sedmosatne online sjednice, odlučeno je da se usvoji sistem dovoljan/bez podataka, uz opciju otkrivanja ocjene za one studentice koje to žele. Slična situacija je i na univerzitetu Berkeley, gdje je osnovni sistem ocjena za sada dovoljan/nedovoljan. Univerzitet u Michiganu objavio je kako će za dodiplomske studije postojati dvije ocjene: dovoljan ili bez rezultata – Covid, sa opcijom otkrivanja pojedinačnih ocjena na upit.
Na privatnom univerzitetu Dartmouth, koji pohađa Carlos Polanco, ne slažu se sa idejom da svi studenti trebaju položiti ovaj semestar. Odbijen je i prijedlog da se svim osobama koje polože ispite daju desetke ili devetke kako bi im pomogli da dobiju stipendije ili poprave prosjek ukoliko im diploma zavisi od ocjene.
Na našem univerzitetu ocjena deset oduvijek je predstavljala izvrsnost, kaže Joseph Helble, rektor ovog univerziteta, u objašnjenju zašto su ovi prijedlozi odbijeni.
Istina je i da ne postoje indikacije da će univerziteti na postdiplomskim studijama imati strožije kriterije za one koji budu imali ocjene u vidu vrijednosti dovoljan/nedovoljan, niti će se istraživati je li u pitanju želja studenata ili naredba fakulteta.
Sistem ocjenjivanja na univerzitetu MIT je dovoljan/bez podataka, što znači da se podaci brišu za one studente koji ne polože ispite.
Rezultati dobiveni u ovom semestru neće biti tek slika znanja studenata i studentica, nego i razlika među njima – razlika na osnovu njihovog zdravstvenog stanja, ali i njihovih porodica, razlika u dostupnosti tehnologije ili situacije koju imaju u svojim domovima. Smatramo kako nije pravedno da nastavimo sa istim kriterijima u vrijeme globalne krize, kazao je Rick Danheiser, profesor hemije i predsjednik nastavnog osoblja univerziteta MIT.
Izvor: The New York Times: With Coronavirus Disrupting College, Should Every Student Pass?