Uoči 8. marta, takozvanog Dana žena, u sarajevskom javnom prevozu osvanula je reklama: Treba ti posao. Mlada si? Na plakatu je i fotografija dvije mlade žene, pa kako slika govori više od hiljadu riječi, reklama se ne obraća svim nezaposlenim, niti čak svim nezaposlenim ženama, niti čak svim mladim nezaposlenim ženama, nego onim koje su, narodski rečeno, jebizovne. Tj. imaju radne kvalitete koji uključuju otkriven ravan stomak, zube bez amalgamskih plombi, smješljiv karakter, ljepotu lica prenosivu na make-up i ambiciju koja se ne boji kalorija.
Uz slogan poslodavca 365 | BTL – Vaš kontakt sa kupcem – utisak da se radi o svodničkom posredovanju sasvim se upotpuni.
Kad se, međutim, slijedi trag internetske adrese www.365btl.com, otkriva se i o kakvoj se vrsti podvođenja radi. 365BTL nudi usluge In store promocije, Out store promocije, Unapređenje prodaje, Event marketing, Istraživanje tržišta, Nagradne igre, Produkcija POS materijala, Mystery/Loyalty, BIKE advertising, Advertout, Walking board, sampling firmama koje nešto prodaju, a uloga mladih i nezaposlenih krasotica je da u majicama ili keceljama na kojima piše Bambi ili Imlek ili Moja kravica ili Mtel ili Pipi ili Hell... da zaskaču druge, deblje i starije žene i nutkaju ih komadićima nečega nabodenim na čačkalicu ili u plastičnim čašicama u kakve se daje urin na sistematskim pregledima.
www.365btl.com
365BTL je dakle firma koja se bavi marketingom, pa malo zbunjuje njihov baner na kome 8. marta 2020. piše: I u novoj 2018. godini smo uz vas svih 365 dana! Tu negdje o sebi piše i ovo: "Mi pomažemo klijentima da putem novih vrijednosti i rješenja njihovi brendovi ispričaju zanimljivu priču potrošačima koja stimuliše, zabavlja i nagrađuje njihovu lojalnost brendu."
Na slikama sa portfolia ta priča koja stimuliše svodi se uglavnom ili na sklopive plastične tezgice ili na djevojke u pripijenim kratkim haljinama u kakvim ih SPUS ne bi pustio na fakultet, a koje, da akademsko zlo bude još veće, reklamiraju jelen, staropramen, becks...
Nejasno je šta je tu novo, da se klijentima zanimljiva priča priča sisama i guzicom. Normalno ženskim, i normalno mladim, i normalno nezaposlenim. Šepava Roza Luksemburg tu nikad ne bi dobila posao! Iako se s Klarom Cetkin i mnogim drugim borila za ženska radnička prava, što danas, 8. marta, uostalom pamtimo, obilježavamo i slavimo.
365BTL je dio grupacije Infomedia, koju "čine 4 firme, sa preko 60 zaposlenih, a fokus poslovanja je na uslugama marketinga, oglašavanja i tržišnog komuniciranja na teritoriji Bosne i Hercegovine i Adria regije." Svodničko razumijevanje marketinga očito nije lokalna stvar. Poruka je bolonjski globalna: treba ti posao, ne treba ti znanje. Ako si mlada i zgodna, možeš nutkati kupce u marketima komadićima sudžuke, ako nisi, još uvijek možeš stajati 12 sati na kasi istog marketa. Oboje je bolje od toga da stojiš ispred marketa i nutkaš prolaznike papirnim maramicama. Roza i Klara to baš nisu tako zamislile, ali tebe i tvog marketing-makroa to ne sekira. Treba vam posao i mladi ste, završili ste osnovnu odličnim, zašto biste uopšte znali za njih dvije?
www.365btl.com
Osmi mart je otkad znate za sebe uvijek bio praznik celofana, Halida ili Koketa. To da ima veze s klasnom borbom, s idejom da ravnopravnost žena nema veze s golim, nego s praznim trbuhom, ne uči se više ni u školama. Istina je uostalom sasvim drugačija: s Coca-colom trbuh nikad nije prazan, žene su majke i kraljice, drma harmonika, a sto je pun sira i sudžuke. Do ponoći, kad se jednorozi pretvore u miševe, a koplja sa zastavama u gole čačkalice.
Treba ti posao i mlada si, šta će ti škola i fakultet. Ako je cilj obrazovanja znanje za tržište rada, a tržišnu priču pričaju marketinške organizacije, iskoristi svoje konkurentske prednosti. Ne kaže se u narodu džaba: bez glave se ostaje, a za prsa se pobjeđuje.