Besplatni higijenski proizvodi u svim školama u Velsu
Vlasti u Velsu izdvojile su 2,3 miliona funti za besplatne higijenske proizvode za više od 141 hiljade djevojaka u osnovnim i srednjim školama.
Nezamislivo je da djevojke moraju izostati s nastave tokom menstruacije jer nemaju sredstava da kupe higijenske proizvode, kazala je Kirsty Williams, ministrica za obrazovanje.
Prošle godine izdvojeno je 700 hiljada funti kako bi se poboljšale toaletne instalacije u školama, kao i dodatnih 440 hiljada koje su stavljene na raspolaganje školskim vijećima, kako bi se kupili higijenski proizvodi, hrana, ali i sponzorirao rad skloništa za one đake kojima je pomoć potrebna.
Emocionalno obrazovanje kao obavezni predmet u školama
Priča i nije baš vijest: na Kanarskim ostrvima su 2014. godine za đake od 1. do 4. razreda osnovne škole uvedeni časovi emocionalnog obrazovanja. Devedeset minuta sedmično za ove časove ukradeno je od vremena za matematiku i jezik, a Emocrea (naziv predmeta koji uključuje i kreativnost) se provodi već petu godinu zaredom.
Emocionalno obrazovanje kao predmet postoji još samo u obrazovnim sistemima Malte i Ujedinjenog Kraljevstva. U međuvremenu, Organizacija za ekonomsku saradnju i razvoj (OECD) razvija sistem evaluacije društvenih vještina, pored matematike i čitanja.
Iako je sistem još uvijek u probnoj fazi i ne znamo kada će početi korištenje, bitno je istaći kako će on analizirati na koji način đaci formiraju stav o globalnim temama kao što su klimatske promjene, razumijevanje stavova drugih osoba, odnosno na koji način razmatraju mogućnost poduzimanja nečega po bilo kom pitanju. Upravo u ovim procesima naša sposobnost kontroliranja emocija igra veliku ulogu, kaže Veronica Boix, istražiteljica na projektu Zero Univerziteta Harvard.
Širom svijeta postoji više od pet stotina studija na temu emocionalnog obrazovanja, a rezultati pokazuju da ovi programi poboljšavaju akademski uspjeh za 13 posto. Na Kanarskim ostrvima još uvijek nije provedena sveobuhvatna studija jer prva generacija đaka nije završila osnovno obrazovanje (odnosno 6. razred osnovne škole). Za sada se evaluacija bazira na upitnicima za đake i nastavnike na kraju svake školske godine.
Trenutno učenice i učenici uče prepoznati signale koje im šalje vlastito tijelo, odnosno dešifrirati tjelesne kodove u vezi s emotivnim stanjima. Znaju da emocije uvijek uslovljavaju njihovo ponašanje i da, prije nego što učine bilo šta, trebaju da stanu i duboko udahnu, kaže Antonio Rodriguez, profesor psihologije obrazovanja na Univerzitetu La Laguna.