U februaru ove godine objavljena je studija u kojoj su analizirani efekti programa Doručak nakon zvona, koji je podrazumijevao organiziranje besplatnog doručka nakon početka nastave u školama u siromašnim sredinama.
Besplatan i zdrav doručak, prema rezultatima ove studije, ne samo da je pozitivno utjecao na koncentraciju đaka, nego i na hroničnu odsutnost s nastave. Studija je zasnovana na podacima prikupljenim tokom 2013. i 2014. godine, kada je program uveden, ali i u naredne dvije godine. Mjesto istraživanja bile su osnovne i srednje škole u Nevadi i Coloradu, odnosno 25% od ukupnog broja škola na ovom području. Kriterij je bio da u njima najmanje 70% đaka ima pravo na besplatne ili djelimično plaćene školske obroke.
Prema podacima iz studije, nakon što je program Doručak nakon zvona uveden, porastao je broj učenica i učenika koji doručkuju u školi, ali i onih koji potražuju pravo na besplatan doručak, odnosno finansijske olakšice pri plaćanju školskih obroka. Hronična odsutnost pala je za 8%, i to duplo više u srednjim nego u osnovnim školama.
Mnoge škole suočavaju se s problemima i neizvjesnošću – kako organizirati narednu školsku godinu i kako đake vratiti u školu. Podaci koje smo dobili ovim istraživanjem pokazuju kako je organiziranje besplatnog doručka u školama odličan način da porodicama olakšamo povratak đaka u škole, kazao je Jacob Kirksey, profesor na univerzitetu Texas Tech i jedan od autora studije.
S druge strane, autori studije predlažu da se pažljivo razmotri hoće li će vrijeme odvojeno za doručak i čišćenje učionica nakon njega utjecati na nastavni proces.
Izvor: The Conversation: Breakfast After the Bell programs reduce school absenteeism